אם הייתם יודעים מה שאנחנו יודעים...-עלון פרשת חוקת

דף הבית >  אם הייתם יודעים מה שאנחנו יודעים...-עלון פרשת חוקת


שבועיים לפני כנס הקיץ הגדול.


שבועיים מלאים בעשייה, הכנות,


דפיקות לב נרגשות.


וכשמגיע הכנס, אנחנו רואים את הנשים והאנשים


נכנסים בשערי בנייני האומה,


מקבלים את המערכת האישית,


מתכננים את היום כדי להספיק הכי טוב


לקבל עוד ידע ועוד כלים ותובנות, ייעוץ אישי עם לב פתוח,


ועוד כוס קפה של פינוק, חוויה ומרגוע לנפש.


על הפנים רשומות הבעות סקרניות.


ואנחנו?


אנחנו רואים את כל זה,  ושמחים.


כי אנחנו כבר יודעים איך תצאו מהכנס הזה.


שנים על גבי שנים, כנסים על גבי כנסים,


והתחושה היא תמיד אחת:


אנשים יוצאים מהכנס בתחושת עוצמה אדירה,


שמסייעת לעשות את הצעד הראשון


לשינוי חיובי בבית.


בכנס הזה, אף אחד ואף אחת לא נשארים לבד עם הבעיות,


לכולנו יש עבודה, וכולנו יכולים לקבל כלים.


ובסוף הכנס, כולנו מרגישים עד כמה אנחנו "מתודלקים" בטוב,


הבטרייה שלנו הוטענה מחדש לשנה שלמה.


ובמיוחד השנה – כשהמחירים זולים במיוחד!


אנחנו ממליצים מכל הלב לבוא,


להיטען בעוצמה ובכוחות,


ולהתחיל לראות שינוי חיובי כבר מעכשיו.


כי מגיע לכם, לגמרי.


לכל הפרטים, מערכת השיעורים המלאה ולהרשמה – לחצו כאן


*


בשבועיים הבאים נשתדל לעדכן אתכם במבצעים שונים


של הרגע האחרון, בעדכונים ותזכורות.


אנא קבלו זאת בהבנה.


זה הזמן גם לחבר אנשים נוספים לבנין שלם,


להיות שליחים, להמליץ באופן אישי,


ולהעביר את העלון והפרטים על הכנס – לכל אנשי שלומכם.


כי חשוב לנו שכולם יקחו חלק,


להאיר עוד בית ועוד בית.


תודה!


 


שבת שלום ומבורך,


מכון בנין שלם

 


 

 

למנף את החופש - שיעור וידאו קצר של הרב אוהד תירוש


במיוחד עבור צופי בנין שלם -


אז... איך הולך להיראות החופש בבית שלכם, ועל מה כדאי לשים את הדגש
?


לצפיה - לחצו כאן

 

 

רוצים לקבל כרטיס מתנה לכנס? מלאו את פרטיכם כאן - ואתם בהגרלה!
ההגרלה תיערך בעלון הבא.
שלחו את העלון גם לחבריכם על מנת שיכנסו להגרלה!
(*מומלץ להירשם לשיעורים על מנת לתפוס מקום. במידה ותזכו בהגרלה, יוחזר לכם התשלום עבור השיעורים)




לומדים ביחד – לכל הורה באשר הוא


איך מספיקים הכול?

 


הלחץ להספיק הכול עלול לגרום לנו דווקא לאחר. אז מה מאפיין אימהות איכותיות גם בבית וגם בעבודה?

 

יעל זלץ, יועצת לארגון הבית, מחברת הספר: "הבית – העסק הנבחר"

 

 

הלחץ להספיק מאפיין, לדעתי, יותר מכל, את הקונפליקט בין הבית לעבודה. אימהות עובדות, וגם אלו שלא, חשות שהן

מוכרחות לעשות יותר, לבצע יותר, לסיים יותר ולהתחיל יותר משימות בבית ובעבודה. אם את מרגישה ש"ככה זה",

המשיכי לקרוא ותגלי שאפשר להקל בהרבה, ושיש קשר בין אבקת כביסה אריאל לאיכות הביצועים שאת מחפשת

למרות הלחץ והעומס
.



לפי מה אנחנו נמדדים?

בעבודה מודדים הספקים בעזרת קריטריונים ברורים של שירות לקוחות, ייצור, תפוקות ותוצאות. עמידה בהספקים היא

תנאי לקידום, לשכר גבוה ולבונוסים. ובבית? מתברר שאימהות מעתיקות את הדגם. גם הן מעריכות את התפקוד שלהן

לפי מידת הניקיון של הבגדים, רמה תזונתית של ארוחת הצהרים והתזמון של השכבת הילדים לישון וקימתם בבוקר. גם

אימהות מתייחסות להספקים כתנאי להמשך העבודה או להנאה
: "אני לא יכולה להרשות לעצמי לקרוא, לפני שאני

מספיקה את הכביסה", "אני לא מסוגלת להירדם אם לא הספקתי לשטוף את כל הכלים בכיור",
"לפני שאני יוצאת

לעבודה אני חיבת להספיק להכין ארוחת צהרים, להפעיל את מכונת הכביסה ולארגן את החדרים, ולא – כשאחזור מן

העבודה אשלם על כך מחיר גבוה
".



הצורך להספיק יותר ויותר לוקח אותנו למקומות של מתח, תזזיתיות והכרח להתפשר ו"לעגל פינות".


כשמוכרחים לסיים, כשחייבים לצאת מן הבית, כשהצפירה הראשונה מודיעה שבעוד עשרים דקות הדלת נרות –

התפיסה היא "עכשיו או לעולם לא"- אם הדבר לא ייעשה באיזו צורה שהוא ייעשה, הדבר לא יתבצע לעולם. הדחף

משדר למוח פעימות של לחץ, שמתגברות על היסוסים ושיקולים ומניעות אותנו לפעולה זריזה.

במצבים כאלו אנחנו מדגישים את לוח הזמנים על פני האיכות ועונים על השאלה "מתי" במקום על השאלה

"איך": 
"קחו שוקולד וצאו מן הבית, ההסעה תברח!", "תקני גם את זה וגם את זה, העיקר שתחזרי מהר", "לא חשוב,

זה בסדר 
גם ככה, העיקר שישבו כבר לאכול וילכו לישון" ,"לא רואים את הכתם, זה בסדר. תכניסי את החולצה פנימה

ותפתחי את 
הדלת, האורחים כבר כאן".



הגישה המתמקדת בתוצאות ובלוחות הזמנים משתלטת עלינו כשאנו בלחץ של ההספק, והתפשרות על איכות נתפסת

כבלתי נמנעת. אין לנו פנאי לטפח שיחות משפחתיות בארוחת ערב אם השעה מאוחרת וצריך להספיק עוד מטלות

רבות לפני השינה. האילוצים מנהלים אותנו ודוחפים אותנו לבחירות גרועות של כאן ועכשיו ואת המחיר אנחנו עומדות

לשלם בטווח הארוך
.


אבל איך אפשר להספיק יותר? האם יש דרך להכניס לעשרים וארבע שעות את כל המשימות שעלי לבצע? מה הדרך

להתייעל
?




כלל ראשון – לא למהר

לפני הכל חשוב לומר מה לא לעשות וכיצד לא לפעול בזמני לחץ: אל תמהרו! "החיפזון מהשטן" אומר הפתגם העממי,

וכל ממהרת ששברה ושפכה והפכה במרוצתה בקבוק שמן תספר לכם על כך בהרחבה ובצבע. המהירות גורמת לנו

לתקלות, המהירות גורמת לנו להרים את הקול, והרמת הקול מביאה ויכוחים, והוויכוחים – אין כמותם גזלני זמן וזללני

אנרגיה. לכן, כשאתם ממהרים – אל תמהרו. קחו את הזמן שיש לכם ונהלו אותו בישוב הדעת. במצבים שבהם יש

חשיבות קריטית ל"מתי" – הקפידו שבעתיים על ה"איך"!
המילה איך היא שורשה המילולי, המהותי והמשמעותי של

המילה איכות. איכות תבטיח לכם שתבצעו כל פעולה רק פעם אחת, ביעילות ובסדר
.



 

איכות בתכנון

לכל בוקר לחוץ עם הילדים קדם ערב לא מאורגן, ואחר צהרים בלתי מנוהלים. הרי זו אינה הפתעה שהילדים צריכים

לצאת בשעה מסוימת בבוקר, ובכל בוקר הם אוכלים לפני שהם יוצאים. קניות מתוכננות של מוצרי המזון לבקרים

לחוצים יקלו עלייך. תכנני את הפעלת מכונת הכביסה ואת שעות הגיהוץ והטיפול בבגדים כך שבבוקר קל יהיה לשלוף

את הבגדים הנחוצים והילדים יוכלו להתלבש בעצמם
.


אני ממליצה על שגרה קבועה במטלות יומיומיות כדי לחסוך זמן של התלבטות, היסוסים וויכוחים. כולם יודעים מה זו

ארוחת בוקר [לא פסטרמה] ברור מהי ארוחת עשר לכיתה [לא חטיף] ומהי ארוחת ערב [בלי ממרח שוקולד]. כמה

שיותר כללים שגרתיים והגיוניים – ככה פחות אלתורים לא בריאים וקלוריות ריקות. שגרת קניות חוסכת בהוצאות וגם

בזמן, ושגרה של כביסה חוסכת זמן ולחצים בכל פעם שצריך להתלבש. איכות בתכנון היא קביעת השגרה שעוזרת לנו

להספיק יותר בלי לקבע אותנו במסגרות נוקשות
.




מהם הערכים של הבית שלנו?

הבית שלנו איננו רק המקום בו אוכלים, ישנים ומבצעים מטלות של ניקיון וכביסה. בבית שלנו גדלים הילדים שלנו ובו אנו

מבטאים את הערכים החשובים ביותר שלנו בחיינו האישיים. איכות חיים היא, בפשטות, התשובה לשאלה איך אנחנו

חיים.
איך אנחנו מתנהלים - בסבלנות? בכבוד? בשמחה? האם אנו משדרים לבני הבית שאנו אוהבים לטפל בכל מה

שקשור לניהול הבית או שהדבר הוא נטל מכביד עלינו? אימהות שמקפידות על איכות בניהול הבית מעבירות מסר ערכי

של גישה חיובית בקשר לכל המשימות היומיומיות שכרוכות בטיפול בילדים ובבית
.

 

לקריאת המאמר המלא באתר של יעל זלץ – לחצו כאן


 

רוצה לדעת איך לפנות זמן איכות לעצמך בתוך כל המטלות?
הירשמי לשיעורה של יעל זלץ "גם אני חשובה! על חשיבות זמן האיכות לעצמי"
שיתקיים בכנס בנין שלם הקרוב.
לפרטים והרשמה לחצו כאן


 

קורס ערב ייחודי לנשים עם יעל זלץ בנושא "ניהול בית ביעילות ובקלות" 
יפתח בעז"ה אחרי החגים בפתח תקוה - פרטים בקרוב!


 

 


מאגף הייעוץ – מה עושים כשהילדים לא דוברי אמת?


שאלה: אנחנו מאמינים בילדים ולהם. לעיתים ילדים ממציאים ומדמיינים דברים, עד כדי כך שהם חושבים שזאת

המציאות. ולפעמים הם גם לא דוברים אמת ביודעין. איזו תגובה או יחס ראוי ונכון שנגיב, כהורים, כשהילד לא דובר

אמת?

 



תשובת אסתי ארנד, יועצת מכון בנין שלם:


שלום לך,


ילדים נוטים לערב בין דמיון לבין מציאות, ולכן אין להיבהל כשהם מדמיינים, אלא להפך. הם מראים את החלק היצירתי

והבריא שבאישיות שלהם. טוב שאתם סומכים על ילדיכם, אך כשילד אינו דובר אמת, אנחנו צריכים לשאול את עצמנו

מספר שאלות:


האם הוא רוצה לנקות את עצמו מאשמה? האם הוא חושש מביקורת על המעשה שעשה? האם הוא רוצה לרַצות

אותנו? או שהוא מפחד מאיתנו? בקיצור, מה הניע אותו לא לומר את האמת?



לדוגמה: ילד מאבד את התיק החדש שקנינו לו אתמול. הוא חושש שנאשים אותו, שנעניש אותו, יתכן שכדי להימלט

מהאשמה או ענישה הוא בודה סיפור מלבו: "אתם יודעים מה קרה לי? מישהו ניסה לתקוף אותי, הייתי צריך לברוח כדי

להציל את עצמי וככה התיק נעלם לי". כשילד יודע שהוריו יקבלו את הסיפור האמיתי שלו, ויבינו אותו, הוא לא יצטרך

להמציא סיפור מדומיין.



זאת ועוד, כשאתם יודעים את האמת על ילדכם, אל תשאלו אותו "מה קרה?", אלא הציבו עובדה. לדוגמה: בעל חנות

המכולת מספר לכם שהילד שלכם לקח ממתקים מהחנות בלי לשלם, כדי לחלק אותם לחבריו. אם נשאל: "נכון שלקחת

בלי רשות ממתקים?" יתכן שנגרור אותו לשקר, והוא יענה: "לא, מה פתאום?" וכך עבירת הגניבה גוררת אחריה עבירת

שקר.



אך אם נציב בפניו עובדה: "בעל החנות התקשר וסיפר לנו ש..." - לא גררנו אותו לשקר. וכהורים מחנכים ניתן לו עכשיו

הדרכה: בחנות קונים תמורת תשלום, מותר לקנות רק ברשות ההורים, אם רוצים לחלק לחברים אפשר לקחת

ממתקים מהבית, להחליט כמה, למי, מתי. ומעבר לזה, אם רוצים לרכוש את לבם של חברים – אפשר לעשות את

זה בדרכים אחרות, ולא רק על ידי שוחד-ממתקים.



לסיכום,


האמת היא שהילדים שלנו אינם שקרנים. הם לפעמים מדמיינים. התפקיד שלנו הוא ליצור מערכת יחסים בינינו לבין

ילדינו שמאפשרת להם לספר, שיוצרת גבול מתוך אהבה, שמדריכה ולעולם לא מדביקה תוויות.



בהצלחה רבה,


אסתי ארנד, יועצת מכון בנין שלם


 

רוצים להקדיש שיעור בכנס לרפואת יקיריכם? או להבדיל - לעילוי נשמת?
ההקדשה תוקרא על ידי המרצה בתחילת השיעור.
ההכנסות הן קודש לפעילויות מכון בנין שלם, ביניהן תוכניות מניעה באזורי מצוקה שונים ברחבי הארץ, ייעוץ ופתרון משברים בזוגיות ובחינוך ילדים, למשפחות באזורים הללו.
לפרטים - התקשרו: 02-6271525 או כתבו לדוא"ל: mbshalem@gmail.com



 


מתכון השבוע


שני מתכונים עם הפרי הקיצי הכי קריר ומרענן שיש – המלון.


בתאבון!


 

סלט מלון וגבינת פטה


המרכיבים:


2 מלונים חתוכים לקוביות


מיץ מלימון שלם או שניים (לפי הצורך)


צרור עלי נענע קצוצים


2 בצלים סגולים חתוכים לחצאי טבעות


400 גרם גבינת פטה (אפשר להחליף בגבינה צפתית או בולגרית)


צנוברים או שקדים קלויים


 

אופן ההכנה:


מניחים את קוביות המלון בקערה ויוצקים עליהן את הלימון, מניחים לכמה שעות. מוסיפים את הנענע, הבצל והגבינה.

מערבבים היטב, מפזרים מעל את הצנוברים/ השקדים, ומגישים מיד.


 

פרוסות מלון מטוגנות


המרכיבים:


מלון


3/4 כוס קמח


1 כוס בירה לבנה


2 ביצים


כף שמן


קורט מלח


1/2 כפית סוכר


שמן לטיגון


1/2 ספל סוכר מעורבב עם קינמון


 

אופן ההכנה:


מקלפים את המלון, חוצים אותו לשניים ומוציאים את הגרעינים. פורסים לפרוסות בעובי של סנטימטר.


יוצקים לקערה את הקמח, השמן, הבירה, הסוכר ושני החלמונים, ומערבבים היטב. מקציפים את החלבונים עד שנוצא

קצף קשה, ומערבבים עם העיסה. מניחים במקום חמים לחצי שעה.


מחממים שמן עמוק בסיר, טובלים את פרוסות המלון בעיסה ומטגנים.


מוציאים ומפזרים מעל את הסוכר עם הקינמון.


מגישים חם.


הכי טעים – ליד כדור גלידה.






 

דרושים:

יש לכם עלון, עיתון, אתר או רשימת תפוצה, ואתם רוצים לפרסם את התוכן שלנו אצלכם בחינם? 
צרו איתנו קשר במייל חוזר.

 

נהנים מהעלון ורוצים לקחת חלק? נשמח מאוד!

מוזמנים לשלוח טיפים, לשאול את אחד מיועצי המכון, לשתף במתכונים ופעילויות עם הילדים...

נשמח להצעותיכם ולהארות נוספות – אפשר לכתוב לנו במייל חוזר.

תודה!


כל הזכויות והקניין הרוחני שמורים למכון בנין שלם